? ??????????????Black? ????? ?????? ???Rating: 4.0 (749 Ratings)??39 Grabs Today. 101568 Total Grabs. ????
??Get the Code?? ?? ?????Star Blast? ????? ?????? ???Rating: 4.2 (134 Ratings)??39 Grabs Today. 14461 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy Install Instructions: BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Tuesday, August 18, 2009

soalan utk semua...???????

Inilah yang berlaku kepada umat islam sewaktu mereka menyedari kedaan yang lemah dan sakit. Tetapi mereka tidak terus berfikir apakah yang harus di lakukan, malah terus mengimport prinsip dan sistem ciptaan manusia yang disangkakanya baik dan sesuai, sedangkan hakikatnya prinsip dan sistem itu sendiri mengandungi unsur-unsur kehancuran dan keruntuhan, mengandungi unsur-unsur krisis dan kerosakan, unsur-unsur ketumpasan dan keciciran.

Proses pertama selesai dengan menanamkan tamadun barat dan fahaman kapitalis ke dalam diri umat islam. Sebagai akibatnya muncullah penyakit barah dalam kehidupan sosial, ekonomi, dan siasah. Penyakit barah yang telah merosakkan keperibadian umat islam, mengacau-bilaukan fikiranya, merosakkan akhlaknya dan pada akhirnya menyediakan kedaan kepada umat islam untuk menerima kekalahan pada tahun 1948.

Apakah umat islam telah sedar setelah kedaan yang kita alami ini?

Adakah pahit maung dan pengalaman ini dapat menyedarkan kita?

Adakah umat islam menyedari bahawa kekuatan antabangsa, baik mana-man kekuatan sekalipun, kesemuanya bersatu untuk menghancurkan kita?

Adakah umat islam mengetahui bahawa timur dan barat, kanan dan kiri kesemuanya adalah musuh kita, menaruh dendam kesumat terhadap kita dan sentiasa menunggu peluang untuk menumpaskan kita?

1 comments:

Mohamad Shaiham Bin Ibrahim said...

Betula tu We....
Kesedaran umat Islam tentang bahaya isma-isma yang dihasilkan oleh musuh2 Islam amatlah penting.

Namun, disamping kesedaran yang timbul itu perlunya kepada suatu tindakan yang menyeluruh dan bersepadu untuk mengembalikan Islamisma ke dalam paradigma masyarakat Islam.

Jikalau ini tidak berlaku, laungan-laungan untuk menjauhi mekanisma musuh islam untuk menjatuhkan islam itu tadi hanyalah omong-omongan kosong yang tidak berkesudahan...

sekadar mengetuk minda...